torsdag 23 augusti 2012

Snabba långa veckan

Herregud, är det redan torsdag? Det är ju inte vettigt vad den här veckan har gått fort, fast den känts så lång. Konstigt det där. Det är en ekvation som jag inte kan vare mig lösa eller förstå mig på.

Vi börjar så smått komma igång på jobbet. Det var lite segt och rörigt i början, men nu börjar det reda upp sig. Igår när jag kom hem kände jag till och med att det varit en riktigt bra dag. Och bättre vart den.

Det var ju onsdag igår, logiskt med tanke på att det är torsdag idag och att det var tisdag i förrgår, och jag och Lena återupptog onsdagsmyset.Vi peppade varandra till att trotsa regnet och ge oss ut på en löprunda. Sagt och gjort. Och bra var väl det eftersom det höll upp när vi gav oss ut. Omedvetet pressade vi varandra, och trots att jag var tung i benen efter tisdagens löprunda och trots att Lena faktiskt fött ett barn relativt nyss, sprang vi på en bra tid. 

Jag duschade, språkade lite med Daniel och sen åkte jag till Lena där vi fortsatte vårt onsdagsmysande. Det kändes precis som förr i tiden, Bf B (before baby), då vi först tränade tillsammans och sen åt och tittade på tv. 

Jag var vidirgt trött efter att bara ha sovit 5½ timme och somande gott ända mot ända med Danne. Ja, vilken bra dag det var igår!

Nu har jag precis bokat mig på ett powerpass ikväll så jag får väl ta och göra mig i ordning för det. I och med bokningen har jag tvingat mig själv att gå. Jag är nere i en vråldjup dal i min motivation till träning och får verkligen tvinga mig själv att röra på mig. Men dalar är till för att sig upp ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar