söndag 12 augusti 2012

Nystart

Sju veckors ledighet - vart tog de vägen undrar jag? Men jag känner mig redo att börja jobba. Jag skulle nästan vilja sträcka mig så långt att jag kan säga att jag ser fram emot det. Jag trodde att jag skulle ha grymme ångest idag, men det har jag inte. Inte ens ett uns. Jag är peppad!

Terminsstart är något speciellt. Det är en nystart för mig. Om alla andra ser nyår som en milstolpe är terminsstarten det för mig. (Precis som kyrkan. Kyrkoåret börjar ju första söndagen i advent.) Jag tänker på allt som ska hända under året - läsåret alltså. Spännande! Hur ser livet ut vid den här tiden nästa år? Åh, det pirrar i magen när jag tänker på det!

1 kommentar:

  1. Jag kan tänka mig att det pirrar... Livet är spännande, formbart och oskrivet:-) kram på dig min vän!!!/andrea

    SvaraRadera