torsdag 2 augusti 2012

Det blev en dag på stranden

Mamma frågade lite finurligt vid frukostbordet vad vi skulle hitta på idag. "Jaaa.. Vi kanske kan gå till stranden?" svarade jag. "Ja, det kan vi göra! För omväxlings skull." Och så fnissade vi lite. Sanningen att säga att vi båda är mer än nöjda med det upplägget för dagarna här i Turkiet. Och dessutom är det så galet varmt att vi förmodligen inte skulle orka göra något annat än att hänga på stranden.

Vi har en liten bit att gå för att komma dit från vårt hotell. Det tar inte mer än typ 10 minuter. Och då går vi väldigt långsamt för att inte bli helt igenom svettiga. Men vi lyckas ändå inte så bra, fast vi rör oss i slowmotion. När vi kommit fram kastar sig mamma på en solstol under parasollet och jag drar rakt ut i havet. Nästan så att jag inte hinner få av mig kläderna innan.

När jag plurrat klart går vi en morgonpromenad längs med den långa stranden. När vi gått till piren där vi vänder, och således har gått halvvägs, ger jag vattenflaskan och mobilen till mamma och hoppar i havet och doppar mig. Sen går vi tillbaka till våra solsolar och lägger ifrån oss våra attiraljer och kastar oss i havet båda två. 

En härlig start på dagen och ni förstår att jag badar mest hela tiden. För såhär håller jag på hela dagen. Kastar mig i havet stup i kvarten. Hinner knappt torka mellan varven.

Idag var vi på stranden till halv 6. När vi kom till hotellet drack vi kaffe, duschade och gjorde oss i ordning för att gå ut och äta middag. Vi gick till vårt stammisställe.


Efter middagen strosade vi sakta runt i staden. Vi har sett dessa formlämningar från romartiden många gånger nu, i princip varje dag vi varit här, och det är tredje gången vi är här, men jag tröttnar inte. Jag tycker att det är lika fascinerande, spännande, intressant och häftigt varje gång.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar