söndag 5 augusti 2012

En helikopter och en långdag

Igår åt vi inte middag på vårt sedvanliga ställe igår, utan gick till en restaurang som vi besökt de båda tidigare gångerna vi vart här. Den restaurangen ligger precis bredvid havet och anledningen till att vi går dit är att det serverar en väldigt god "Chefs kebab".

När vi satt där i godan ro och åt kom en helikopter och hämtade vatten. Det var hur sjukt som helst. Den var asnära både oss och stranden. Men det sjukaste var att det var en människa som simmade en bit ut i havet. Väldigt mycket i närheten av där de tog vattnet.


Jag och mamma fick ett skrattanfall och jag halvskrek till henne att "han måste ju få panik!" Det såg ut som han skulle komma med i den däringa skopan. Han måste ju fått en chock. Det var helt overkligt. Jag undrar så vad han tänkte. Jag undrar om han tyckte att det var lika sjukt som jag. Han undkom som tur var. Vad vi har skrattat åt denna situation.

Sen åt vi vår goda middag och gick sedan ut och shoppade.


Jag kunde naturligtvis inte släppa det här med den simmande mannen. Så imorse när vi tog vårt första gemensamma dopp tog jag upp det igen. Tänk när han kom hem till sin fru efter att ha varit ute på en simtur och ska återberätta vad han varit med om. Hon skulle ju inte tro honom.

Idag har vi haft en långdag på stranden. Vi gick inte hem förrän halv 7. Således har vi i afton ätit middag, shoppat för tredje kvällen i rad samt packat inför morgondagens hemresa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar