torsdag 9 februari 2012

Torsdagsräkor

Idag har jag tagit tag i både packandet och pluggandet. Jag har varit nere på stan och köpt lite grejor som jag ska ha med mig. Typ handsprit. Mycket viktigt. Jag har stått i valet och kvalet över vilka bikinis jag ska ha med mig, och tvingat mig själv att inte packa ner tre olika vita linnen när linneshögen är en halv meter hög. Det finns faktiskt gränser.

Jag har också pluggat grammatik. Eller jag har snarare haft en föreläsning för Daniel om att adverb inte kan böjas till skillnad från adjektiv. Att de finita verbformerna är presens, preteritum och imperativ, och de infinita är infinitiv, perfekt particip, presens particip och supinum. Att det finns sju definita pronomen och tre olika objektsformer. Ja, och så vidare. Daniel satt vid datorn och lät det gå in genom ena örat och ut genom andra. Jag vet inte ens om det gick in genom ena förresten. Men det kvittar.

Och eftersom det är torsdag har vi ätit räkmacka. Mysigt. Vi firar varje torsdag att det snart är helg. En dag kvar. Sen tenta. Sen lov.

1 kommentar:

  1. Hej !
    Jag förstår att Daniel, liksom min broder Gilbert, har ett öra för ingående samtal och ett för utgående.
    Hälsning/Bengt Andersson

    SvaraRadera