torsdag 23 februari 2012

Efter

Nog för att jag behövde vara ledig och ladda mina batterier, men jag inser nu hur efter jag ligger med allt arbete. Mina rättningshögar når höga höjder. Och som om det inte är stressande nog - eleverna efterfrågar sina arbeten. Vilket givetvis är förståeligt.

Jag har haft lite svårt att komma in i mitt work-mode efter ledigheten. Både i måndags och tisdags ville jag umgås och ta igen tid med Daniel och Lena. Vilket jag också gjorde. Med gott samvete. Jag hade inte hellre gjort något annat.

Igår fick jag dock mitt jobb-sug tillbaka och jobbade hela kvällen. Och idag har jag suttit och bedömt nationella prov. Jag har hela morgondagen och lördagen på mig att tokjobba utan att känna att jag borde umgås med mannen i huset. Han åkte nämligen bort idag och kommer åter på lördag. Inget ont som inte har något gott med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar