lördag 25 februari 2012

Lördag

Och där slog jag ner baken på min rättningsstol. Den här dagen har liksom gått i ett av någon konstig anledning. Jag vaknade av alarmet kl 8.10 efter att ha sovit utsökt i tio timmar. Plus minus någon minut. Efter frullen drog jag till gymmet och körde dubbelt pass.

Efter dusch och piff och smörjning och allt det där, började jag känna hungern komma krypande. Så det vara bara att ställa sig och laga mat. Jag gjorde en egenkomponerad kycklinggryta som vart asgod men stark satan. Jag blev varm under luggen. Så starkt vart det.

Jag hann knappt svälja maten innan det var dags att hämta mamma vid tåget. Jag följde med henne och handlade innan jag skjutsade hem henne till Jula.

Och nu är jag redo att ta tag i rättningshögen igen. Det ska bli skönt att Gustav Vasa är på väg hem till mig. Två nätter borta är nog.

Härligt väder förresten. Jag hade premiär för Conversen idag. Skinnjackan är sen gammalt, men den var också på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar