tisdag 14 februari 2012

Dag 2 - Alla Hjärtans

Vi har det bra här nere mamma och jag. Vi ligger vid poolen och solar, latar oss och läser.

Inatt har jag sovit väldigt dåligt på grund av hosta, vilket gjort att jag sovit en stor del av dagen.

Idag har jag fått med mig mamma ner i poolen och badat. Den är uppvärmd, så det gick fint.

Efter lunch och middag utforskar jag och mamma dessertbordet. Vi provar nya saker varje gång. Ibland går hon, ibland går jag och så delar vi. De flesta saker är inte så goda som de ser ut, och då puttar vi dem åt sidan och tänker att nu vet vi det. Något säger mig att vi kommer tröttna på dessa godsaker ganska snart.

På hotellområdet finns dessa små palmer. Varje gång jag går förbi tänker jag att jag är Stora jätten Gluffs-Gluffs.

Då tar jag jättestora steg, det ser ut som jag bajsat på mig, viftar med armarna och så säger jag till mamma: Här kommer Stora jätten Gluffs-Gluffs! Mamma tittar på mig och ser inte alls förvånad ut.

Idag är det ju Alla Hjärtans Dag. För exakt ett år sedan hyrde vi bil och åkte runt på Gran Canaria. Idag äter vi Valentin-inspirerad buffé.

Puss puss på Alla Hjärtans Dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar