onsdag 15 februari 2012

Dag 3

Idag har det varit väldigt varmt. Det kan bero på att det varit vindstilla. För första gången denna semester fick jag använda min svetthandduk. Ett säkert semestertecken.

Vi började dagen med att äta frulle ute i solen på terrassen.

Sen har vi legat vid poolen i princip hela dagen. Ömsom i solen, ömsom i skuggan. Vi gör några avstickare då vi går och äter eller kissar. Annars är det där vi har spenderat dagen.

Eller nej. Idag har jag badat i havet. Jag har inte kommit mig för innan, fast hotellet ligger precis i anslutning till. Jag tog med mig min snorkel och cyklop och tittade på de fina korallerna och de fantastiska fiskarna.

De är så färggranna. Både korallerna och fiskarna. Till och med maneterna är färglada. De är lila. Jag måste ner i plurret och spana fiskar mer innan jag åker hem. Nu har halva tiden gått. Stopp och belägg säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar