fredag 17 februari 2012

Bröd

Det finns inte så mycket nytt under solen att orda om. Vi ligger vid poolen och solar, badar, sover och läser. Vädret är inte helt 100 – det är inte fullsol och vissa dagar blåser det en hel del. Men vi letar upp lä och härdar ut.

Vi börjar få lite färg. Jag trodde att jag hade bränt mig, och frågade mamma under lunchen om jag var röd i fejjan. Hon lutade sig fram mot mig och studerade mitt ansikte noga innan hon sa:

- Njaee. Du är bröd.

Herrejävlar, vilket skrattanfall jag fick. Mamma med, när hon hörde vad hon sa. Det hon menade var att jag var rödbrun. Vi har gått och blivit så lata här att vi börjat göra sammansättningar av ord.


Såhär ser det ut på vårt hotell.





1 kommentar:

  1. Vad härligt det ser ut, vilket du verkar ha oxå :) njut och slappa ordentligt nu de sista dagarna! :) Lena

    SvaraRadera