torsdag 15 december 2011

Springa - sprang - sprungit

Herr P ska åka Kortvasan i vår och tänker sig ta tag i det här med träning inför den. Han har på egen hand varit ute och sprungit en gång, men frågat snällt om inte jag kan följa med. Det är emot alla mina principer att springa med någon. För att inte tala om att det är emot allt jag står för att springa tillsammans med den jag har någon form av kärleksförhållande med. Men men.. vad gör man inte? Det är ju trots allt en helt ny stad för honom.

Så idag gjorde vi slag i saken och tog på oss träningskläderna och begav oss till ett elljusspår. Jag är så rädd att vara den som inte pallar med. Så när jag fick flås efter tre löpsteg skrek jag till Daniel: Varför flåsar inte du?!

Efter ett varv i skapligt tempo var Daniel typ mer än nöjd, och jag drog ett varv till. Jag har trots allt aldrig haft bättre kondition än vad jag har nu, och Daniel är totalt otränad. Flås hit och flås dit.

Nu har vi sprungit tillsammans och därmed tagit vårt förhållande till ytterligare en ny nivå. Så bra vi är. Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar