torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan

Jag skulle lätt kunna vänja mig vid att vara ledig. Jag började med att äta frukost framför Nyhetsmorgon och läsa tidningen i lugn och ro. Sen begav jag mig ner på stan och gjorde naglarna. Sedan har jag under dagen varit på gymmet, städat, bäddat rent i sängen, tvättat, gått på stan med mamma och handlat de sista julklapparna, gjort julgodis samt kokat skinka.

Första gången i mitt liv som jag gjort julskina. Det gick fint. Nu har vi ätit varm skinksmörgås. Så himla gott.

Medan skinkan kokade passade jag på att göra klart alla julklapparna. Jag har slagit in, snörat runt och skrivit etiketter. Klart! Alla ligger fint placerade under vår julen.

Nu är jag klar med alla mina julbestyr. Härligt. Nu väntar jag på snön så är allt perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar