tisdag 13 december 2011

Lucia

Arbetsdagen började med att få bevittna ett fantastiskt luciatåg. Jag blir så rörd när jag ser mina fina elever stå där och sjunga. Jag var helt tårögd och töntig. Tur som en filur att jag alltid har vattenfast mascara. Just av den enkla anledningen att jag har nära till gråten.

Efter luciafika hade vi pepparkaksbak hela dagen. Eleverna hade själva gjort mallar på figurer som de skulle göra och sätta ihop och sedan dekorera.



Det var jätteroligt att pyssla till det lite en dag som denna. Och jag vart så sugen så jag kunde inte låta bli att göra lite jag med.

Fint va? För att vara första gången för mig.
Jag gjorde ett M också, som i Mathilda. Hon fick dock dekorera det själv.

Ullis gjorde ett U till sig själv. Men hon hade fullt upp med att göra marsipanfigurer, så hennes U är alldeles kalt och fult. Det var inte ens värt att dokumentera. Höhö.

Nu ska jag byta om och göra mig fin inför julbordet med jobbet. Julbord som inte består av julmat. Men ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar