måndag 19 december 2011

JulEn

Det ultimata hade givetvis varit att ha en gran. Men vem orkar? Inte jag i alla fall. En en däremot var precis vad jag ville ha, och precis vad jag fick.

När Daniel kom hem låg jag och sov. Jag sov i nästan en timme. När jag vaknade låg jag kvar och drog mig lite. Sen fick jag fan panik och ångest för att jag varken tränat, jobbat eller skrivit på min hemtenta. Då tog Daniel ton, vilket är sällsynt, och sa till mig att jag fick banne mig ta och skärpa mig. Mår man inte bra så får man vila.

Jag mådde lite mindre illa och kunde i alla fall ta mig upp för att pynta och klä enen. Men jag hade dåligt med tålamod, så jag delegerade arbetet.

Istället satt jag och berättade hur det skulle se ut och vara. Pekade med hela armen gjorde jag.

Och vilket bra jobb han gjorde, min karlslok. Jag vill gärna tro att det var tack vare mina tydliga och pedagogiska instruktioner. Och känner jag Daniel rätt så låter han mig tro det. För husfridens skull.

Sen damp jag ner i soffan och tittade på Ernst när han julfixade.

Nu har jag åter bäddat ner mig i sängen. Nåde mig själv om jag inte är fit for fight imorgon.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar