torsdag 1 december 2011

Chokladkalender

Jag fick ett underligt brev på posten i början av veckan.

Det stod ingen avsändare på paketet, och inte heller inuti kunde man utläsa vem ifrån det var. Mycket huvudbry fick jag. Min första tanke var att den var från min syster. Jag menar, det är inte så hemskans många som vet om mitt Iortycke.

Men det var inte hon, och sen frågade båda den ena och den andra. Men ingen ville erkänna. Jag menar.. "postiljon" vem använder det ordet?

Ändå kunde jag inte släppa tanken på att det var Karl som kunde ligga bakom. Med tanke på att han fått av mig de senaste åren, och så även i år. Jag frågade honom helt enkelt, och hittade därmed den söte varelse som gjort mig så glad genom denna handling.

Jag berömde honom för hans goda handstil och att han uppmärksammat att jag tycker mycket om Ior. Det där med Ior, visade det sig, hade han ingen aning om. En ren tur.

Så idag får jag öppna första luckan i kalendern. Min livs första chokladkalender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar