tisdag 27 december 2011

Äckliga äckliga

Jag har suttit med min hemtenta. Inget flow idag, skulle man kunna sammanfatta det hela med. Skit också. Och jag vet precis varför det är så. Det kommer sig av att jag inte alls vill göra den. Den äcklar mig. Äckliga, äckliga hemtenta.

Nu på eftermiddagen satt jag och funderade på diverse olika flyktvägar för att slippa undan. Efter att ha ätit en halv påse med skumtomtar kom jag fram till att det bästa sättet att fly är att hålla andan tills jag dör.

Men sen tänkte jag att det vore fasa synd om Daniel som skulle komma hem och hitta mig liggandes under köksbordet alldeles död och blå. Vad är det för dumheter?

Hepp. Istället har jag stångat mig blodig mot ömsom bordet, ömsom boken, ömsom datorn. Så vad som återstår för mig denna dag är att duscha och åka till Evelina på middag med hela truppen.

Hemtentan får vänta till imorgon. Den lär ju inte försvinna, menar jag (och pekar finger åt den).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar