fredag 9 december 2011

Peppisbak

Idag på min dag, Anna-dagen, åkte jag hem från jobbet och gick direkt till gymmet och toktränade så att jag kunde åka till mormor och äta pepparkaksdeg med gott samvete. För idag var det dags för vår mångåriga tradition att baka peppisar hos mormor.

Eftersom min kära syster är i Mexico och steker, så vart det jag och lillebror som stod för bakandet. Som alltid var det en cirkus och det skrattades friskt.




Mitt hår luktar, nej hela jag, doftar pepparkakor. Vilket utsökt får mig att fundera på om det finns parfym med denna doft. Det vore väl nåt? Jag skulle lätt vilja ha den. Mmmums.

Nu ska jag och min karl mysa i soffan framför Idol-finalen. Imorgon bär det av till Göteborg. Vilken helg som väntar. Och den kunde liksom inte börjat bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar