söndag 22 maj 2011

Söndag

Vilken fantastisk söndag! Vad varmt det har varit. Shorts- och linneväder. Precis som det var i påskas. Jag sa så sent som igår att jag vill ha just sådan här värme. Och det fick jag. Gladers tös gör det mig.

Imorse kom vi upp i arla timme, då Daniel skulle åka och jobba. Vi intog en god frukost i soffan framför tv:n. Vi hade Disney-morgon och tittade på Den lilla sjöjungfrun. Sen bäddade jag rent i sängen och ställde mig och bakade bröd. Jag har fikat på a-laget imorgon, så jag tänkte att mina arbetskamrater ska få nybakat börd såhär på terminsslutet.

Efter en dusch mötte jag upp Ananthi för en fika på Mumma. Solen sken och där satt vi och hade det bra. Pratade, uppdaterade varandra och skrattade.


När vi fikat följde jag med Ananthi hem och sen gick vi till Oxen och handlade. Jag tycker som bekant att det är aptråkigt att handla så Ananthi var så snäll och gjorde mig sällskap.

Väl hemma igen tog jag mig an mina tvätthögar, dammsög en snabbis eftersom min blomma behagade att lägga sig på golvet vid ett korsdrag. Jag gjorde en kycklingsallad, tog datorn och maten med mig ut och satte mig för att skapa en skiva samtidigt som jag åt min lunch i solen.

Daniel och jag har absolut inte samma musiksmak. När han tycker en låt är bra tycker jag att den är dålig, och vise versa. Så jag sa till honom igår att jag ska göra en "Daniel och Anna sommarskiva". Som med facit i hand kommer bli en trilogi. Dessa ska vi poppa när vi åker till kusten och till Gränna i sommar.

Nu ska jag gå och hämta bilen, göra klart i tvättstugan och sen kommer mina älskade syskon. För det vankas ju syskonbio. Jag är så exalterad att jag vet inte vart jag ska göra av mig själv. Vad säger piraterna? Karin, vad säger piraterna? Urrrrh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar