fredag 20 maj 2011

Fredagsyr

När jag vaknade imorse låg jag en stund och funderade på var jag inte hade ont. Dels har jag grymme träningvärk. Dels känns det som en förkylning är på gång.

Under dagen har jag haft ont i kroppen, huvudet och halsen. Jag har varit yr, har frusit som en tok och värmt mina händer på eleverna. Jag har druckit te istället för kaffe.

I vanliga fall brukar jag bege mig till gymmet, fastän jag känner att förkylningen är på gång. Antingen försvinner den eller så bryter den ut ordentligt. Men jag orkade mig inte dit. Det kan ju fan vara farligt att träna yr. Jag kan ju trilla och slå mig.

Så istället åkte jag och handlade mat, gick ner på stan och köpte en ny mascara, strumpbyxor och lotion.

Nu har jag duschat och ligger i soffan och väntar på Daniel. Och här tänker jag bli kvar. Det vankas fredagsmys. Och jag vet någon som har i uppdrag att hålla mig varm.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar