måndag 16 maj 2011

Äckelmåndag

Jag frångår i princip alla mina rutiner när jag är hos Daniel. Jag tar semester när jag är där. Den värsta frångången är det här med att gå upp i tid på morgonen. I lördags gick vi upp 11.50. Hela jäkla dagen sprang ifrån oss efter det. Vi gjorde inte många knop. Vi var ute och gick, var och handlade, gjorde rabarberpaj och tittade på Eurovision.

Igår var det lite bättre med vår uppstigningstid. Då gick vi upp klockan 10. För att Daniel hade ställt klockan mot mitt vetande. Och för att han kastade sig upp så att jag inte hade en chans att hålla honom kvar. Vi åkte på en liten söndagsutflykt till Falköping stad. Jag bad om en guidad tur, vilket jag fick. Vi åkte sedan upp på Mösseberg och var uppe i utsiktstornet.

Eftersom jag fick en smärre och mycket hastigt påkommen hungerattack mitt i alltihopa bjöd Daniel mig på fika uppe på berget. Sen åkte vi hem. Medan jag satte mig för att jobba lite granna, tände Daniel grillen och började med maten. När vi ätit bäddade vi ner oss under täcket i soffan och åt jordgubbar och tittade på tv.

Vi tycker om varandra lite mer på söndagar än alla andra dagar i veckan. Det beror på att vi vet att det snart är måndag och att det är en hel arbetsvecka innan vi ses igen. Vi har grymme söndagsångest båda två och när vi lagt oss igår sa jag:
- Daniel, vad är det för dag imorgon?
- Äckelmåndag.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Fast idag är det en ganska bra äckelmåndag. Det är temavecka på skolan och jag ska nu bege mig mot Götenes bio för att titta på film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar