torsdag 5 maj 2011

Full hjärna

Jag var så lycklig igår när jag vaknade och kände mig pigg och utvilad efter två nätter av utmärkt skönsömn. Jag blir en helt annan människa när jag är pigg. Och jag råkar gilla denna människa mycket bättre än den som inte är utvilad.

Men så hände det igår kväll att jag inte kunde somna. Det är så mycket i min hjärna att tankarna bara for runt och runt. De avlöste varandra utan att vara klara. Jag tänkte på flera saker samtidigt och det kändes som huvudet skulle explodera.

Att folk inte kan hålla hemligheter som rör mig för sig själva. Slänga ur sig saker och ting i förbifarten. Egentligen spelade det ingen roll, för det gör ingen skillnad. Men satan i hela gatan, jag kan inte låta bli att tänka på det i alla fall.
Att ett resesällskap får anpassa sig efter mig och min vilja, eller ovilja, och mina beslut och egoism.
Att jag har så mycket att göra på jobbet, och så lite tid innan sommarlovet. Spola tillbaka tiden. Ta bort lite lov, temaveckor, friluftsdagar och lediga dagar.

Klockan var halv 2 när jag tittade på klockan sista gången inatt. På grund av mina få timmars sömn fungerar inte min hjärna idag. Jag kommer på saker som jag måste fixa och ordna med omedelbums. Men så fort jag har kommit på det, glömmer jag bort det. Istället blir jag sittande och stirrar rakt ut i tomma intet. Med munnen lite öppen funderar jag på vad det var jag precis kom på att jag måste ta itu med. Då kommer jag på något annat jag måste göra. Men glömmer bort det med.

Jag kan inte tänka. Min hjärna är full. Full av ofullständiga tankar, ofullständiga beslut och massa saker jag vet att jag borde göra men inte kan komma ihåg. Jag är rädd för att om jag lägger huvudet lite på sned så kommer allt rinna ut, och försvinna och vara borta för evigt. Och där är vi nu.

Och nu önskar jag
att alla människor runt mig kan få vara friska
att solen skiner imorgon
att solen skiner på den kontroll jag ska sitta vid så jag slipper flytta med mig kontrollen ut i solen, och därmed orsaka att flertalet av eleverna springer vilse och bort
att jag kan hitta en kick-ass flygbiljett (Mamma - *blink blink*)
att alla ska vara snälla mot varandra så jag slipper torka tårar
och att jag kan sova gott inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar