måndag 9 maj 2011

Estocolmo

För andra gången den här terminen har jag fått känslan av att det är sommarlov. När jag gick i Gamla stan i Stockholm igår eftermiddag och åt mjukglass kändes det helt overkligt att jag skulle åka och jobba idag.

Vilken fantastisk helg det har varit sen då. Mina tjejer och jag. I storstaden. I strålade solsken. Det kan ju inte bli annat än bra.

Vi var på Naturhistoriska muséet där vi tittade på olika utställningar och åt lunch.






Vi var även på Cosmonova och tittade på en film i 3D som handlade om dinosaurier. Där föll tre av fem i sömn. Och ja.. jag var en av dem.

Sedan drog vi till Gröna Lund som öppnade för säsongen just i lördags. Vi hade tur med både det och vädret. Mycket folk och mycket roligt.


Vi stod bakom Cimon Lundberg från Paradise Hotel när vi stod i kön till Extreme. Vi kändis-spotade. Vi såg även Marie Lundqvist och Peter Svartling.

Senare på kvällen drog vi till Rocks, "Stockholms hårdaste rockklubb".

Igår strosade vi runt i affärer och tog oss en titt på slottet.


Trötta, glada och nöjda styrde vi sedan kosan hemåt. Jag har skrattat så mycket att jag hade ont i kinderna när jag väl kom innanför dörren. En sådan himla bra helg. Med sådana himla bra töser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar