måndag 11 oktober 2010

Sjukers tös

Idag har jag känt mig konstig och frusit hela dagen. Jag trodde först att det berodde på att jag var så himla trött efter helgens alltför få timmar med sömn. Men framåt förmiddagen fick jag ont i svanken och det betyder att jag har feber. Det slår liksom aldrig fel. Och när jag kom hem från jobbet tog jag termometern, stoppade den i munnen och fick det bekräftat.

Så nu är jag lite sjukers tös. Igen. Det var inte längesen. Jag hade ont i halsen igår, och kanske var det därför jag frös som en tok när jag var på sommarstugan. Jag är ju annars inte den som fryser i första taget, och jag minns att jag tänkte att det var märkligt att jag fick gå in och värma mig framför brasan. Nu har jag fått det förklarat. Men jag gör som jag alltid brukar göra. Jag låtsas inget om. Jag blundar, håller för öronen och kör tills det tar stopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar