söndag 10 oktober 2010

Höst

Jag älskar hösten. Det är så himla fint ute nu att jag går runt och är helt lyrisk. Jag ropar till alla jag är med att de ska titta på alla de fina färgerna.

Fint var det även uppe vid sjön Skagern idag, där familjen Thorell har sin sommarstuga. Jag och Richard har under den senaste månaden pratat om att åka dit och paddla kanot. Ja, det är givetvis mitt hittepå. Och idag skulle han dit för att hjälpa sin pappa att ta upp båten och bryggan. Så idag var det en bra dag att göra slag i saken.

När jag kom dit höll Richard, Johan och Claes på att ta upp bryggan. Jag hoppade i stövlarna och hjälpte till så gott jag kunde. Jag trivdes där och i det sällskapet. Det bubblade i hela kroppen så jag visste inte vart jag skulle göra av mig själv.


Jag kastades tillbaka 8-10 år och hade nästan glömt av vad roligt vi alla har haft. Jag har skrattat så jag fick ont i magen.

Solen kikade fram och gjorde allt så himla fint. Jag ropade "Richard, titta vad fint det är!" Jag ropade "Johan, titta vilka fina färger!" Richard och jag har av någon anledning samma åsikt om hösten så han höll med. Johan hummade mest och rättade till sina hängslen.


Claes bjöd på lunch. Det satt fint. Det var lite kallt ute, men inne brann brasan. Asmysigt var det. Jag gillar att vara utomhus i friska luften. Men det är skönt att komma in och värma sig också.



Det blev ingen tur i kanoten. Jag frös jättemycket fast jag pälsat på mig. Och det blåste så det gick vågor. Men jag är inte ledsen för det. Jag har haft en jättebra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar