söndag 28 september 2014

Nytt sedan sist 2

Precis som jag tyckte att det alltid var fredag när jag jobbade, tycker jag att det alltid är söndag nuförtiden. Veckorna går så fort.

Jag kör en nytt sedan sist del 2:

1. Onsdags.. vad gjorde vi i onsdags? Jo just det! Mammaträff gånger två. Först hos Camilla och sen hos Jonna. Vi åkte hemifrån klockan 10 och var hemma 17. Under dessa timmar hann vi umgås med sex mammor och sju barn jämnt fördelat på två träffar. Sixten sov två gånger tio minuter på min arm under hela dagen och var helt slut när vi kom hem. Och det var jag med. Jag kände där och då att jag aldrig mer skulle bli pigg. Men det har jag ju blivit såklart.
Det var i alla väldigt trevligt att träffa alla mina mammalediga vänner och deras små.

2. I torsdags förmiddag brände jag och Lena, Sixten och Loui in till stan för att gå på marknaden. Jag köpte som alltid marknadskarameller. Obligatoriskt och egentligen enda anledningen till att jag åker dit. Och det är ju också ganska mysigt att strosa omkring där.
När vi kände oss nöjda på marknaden gick vi och åt lunch på stan.
På kvällen när Daniel kommit hem åkte vi och handlade mat. Och när det var gjort gick vi ut i husbilen och hängde upp gardinerna som var nytvättade och nystrukna. Madrasserna med sina rena överdrag lades i och sen var det nästan natten.

3. Daniel hade tagit ledigt i fredags och medan han åkte och fixade med vattnet i husbilen började jag packa och checka av listan med saker vi skulle ha med oss. Sixten fick sig ett bad och när Daniel kom hem fyllde vi husbilen.
Vi duschade och gjorde oss i ordning och åkte sedan till mormors urnnedsättning. Efter den gick vi till min morbror och fikade.

Familjen Persson-Lundell åkte lite före alla andra. Vi skulle ju åka ut och provcampa! Vi åkte till Karlsborgs camping där vi spenderade natten. Det var första gången jag bodde på en camping i Sverige. Vi tände ljus och åt korv med bröd. Att det blåste halv storm gjorde det hela så mycket mysigare.



4. Igår åkte vi mot Gudhem men stannade till på Hem och hobby i Hjo på vägen. Där fyndade vi tallrikar och glas till vår husbil. Så nöjda kände vi oss!

Vi fortsatte färden till Daniels föräldrar i Gudhem. Där var redan hans ena syster med familj. Vi fick varsin present. Likadana mössor som de sytt till oss. De var istället för matchande blå träningsoveraller och dessa mössor ska vi ha när vi campar. Så roligt!


Daniels mormor har fyllt år så vi gjorde oss i ordning och gick på kalas. Smörgåstårtor och kakor och många skratt bjöds det på där.

Vi kunde inte riktigt bestämma oss för om vi skulle sova kvar på gatan utanför Daniels föräldrar eller om vi skulle åka till en camping i närheten. Efter lite velande bestämde vi oss för att åka till Mössebergs camping.

Sixten blir helt tokig när han ser att vi äter. Han ska minsann sitta med och äta han också. Det kan bero på att jag vant honom vid att få smaka på min mat.



När vi diskat och plockat ihop oss åkte vi hem till Daniels föräldrar. Eller ja, vi plockade upp dem och sedan åkte vi ut på konstrundan. Sixten fick ett så himla fint fårskinn av sin farmor och farfar. Det har jag lagt i vagnen, så nu kommer han ligga så gosigt där i vinter.

Vi kom hem vid 16 i eftermiddags och då åt vi middag och sedan plockade vi ur husbilen. Sedan dess har vi plockat i ordning här hemma och ställt alla saker på sin plats. Jag har också förberett oss för en ny vecka genom att göra smörgåsar och matlåda till Daniel.

Än så länge har jag tre av fem dagar uppbokade den här veckan, och efter ett telefonsamtal imorgon kommer jag att ha fyra av fem dagar bokade.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar