torsdag 4 september 2014

Då tar vi helg!

Inatt fick Daniel sova på soffan. Stackarn. Det kändes inte alls roligt. Det kändes som vi var ovänner. Men det var vi ju inte. Inte ens lite. Eftersom Sixten vaknade när jag gick och la mig och vägrade somna om, fick han ta Daniels plats i sängen. Då somnade han om med en gång. Och jag slapp sova ensam. Win win!

Jag vaknade dock av Daniels alarm. Inte bara en, utan hela fyra gånger. Men Sixten vaknade inte, och det var ju trots allt huvudsaken. Jag kunde inte somna om utan låg och väntade på att Sixten skulle vakna.

När han ätit och fått kläder gick vi ut och gick. Härlig morgon!


Han fortsatte sova ute i vagnen, och jag hann både duscha, göra mig i ordning, äta frukost, lägga in en tvätt och förbereda ett kakbak innan han vaknade och ville ha mat.

Jag passade på att greja lite i köket medan Six satt mer än nöjd i babysittern; gjorde ärtpuré och omorganiserade i mina frysar.

Vid lunch kom Andréa hit. Herregud, säger jag bara. Den människan kan locka fram den gamla Anna. Vi skrattade, pratade i munnen på varandra och fnissade. Allt detta medan vi åt lunch och fikade på maten.

När hon åkt till jobbet bakade jag ut hallongrottorna som Sven önskade sig i födelsedagspresent (ja, han fyller år i maj...), hämtade in tvätten och skorvbekämpade Sixtens lilla huvud. Sen fick han bada.

Idag gick Daniel av jouren, vilket innebär att han är ledig imorgon. Vi tar helg! Det ska vi ikväll fira med att äta tacos. Vi måste bara invänta sjusovaren som bör äta innan vi gör det. Och imorgon ska vi ut på äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar