måndag 15 september 2014

Ny vecka

Måndag och ny vecka. Pju, säger jag bara. Jag vet inte vad det har blivit med våra helger. De är helt fullsmockade med saker och det är nästan skönt att det är vardagar så jag kan vila upp mig. Nej, skämt åt sidan. Men jag kan, utan att ljuga, säga att det är en väldig skillnad på tempo på vardagarna och helgerna nuförtiden. Tvärt emot när jag jobbade med andra ord.

I lördags gick det mesta av dagen åt till att förbereda kräfskivan. Jag pyntade till det lite och gjorde ostpajer. Vi har ju kräftskiva varje år; jag, Lena, Jonna och Sara. Tyvärr blev Saras Sven sjuk så hon kunde inte komma. Men vi körde på ändå. Allt var ju inhandlat och klart.





Och det var så fasa trevligt. Vad jag skrattade. Jag skrattade så jag fick ont i magen. Alltid lika härligt!

Igår gick vi upp ganska tidigt, i alla fall med tanke på att vi inte kom i säng förrän midnatt. När vi ätit frukost och gjort oss i ordning packade vi in oss i bilen och åkte och röstade. Sen åkte vi till Jönköping där vi gick på husvagns och husbilsmässa på Elmia. 


Och Sixten då. Vad han höll låda. Han pratade så högt och mycket att jag nästan tyckte det var lite pinsamt. Han charmade flera tanter med sitt pratande och smilande. Sötröven.

Daniels syster fyller år idag (GRATTIS Linda!) så vi var där på födelsedagsfika igår eftermiddag. 

Helt slut var jag när vi kom hem igår kväll. Och det var barnet också. Han somnade på mitt bröst, vilket inte händer så ofta nuförtiden. Så himla mysigt.


Idag startade vi dagen med en morgonpromenad. När Sixten ätit sin andra frukost fick han sig ett bad. Han råkade dock doppa halva ansiktet i vattnet, så nu har han väl barnolja i ögat. Dåligt av mig. Men jag ville ju bara tvätta lite bakom örat. Och han sa inte ett ljud om det. Bådar gott inför framtida simkarriär.

Vi har också påbörjat ett litet projekt idag. Det tog på Sixtens krafter, så han stupade i säng och sover fortfarande. Kan dock visa först nästa vecka vad vi grejar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar