torsdag 5 juni 2014

Slappardag

Imorse vakade jag och hade ont i halsen. Inte bra. Till på köpet var Six onöjd hela förmiddagen och ville inte alls sova eller vara ensam. När han inte fick vara i min famn blev det skrik, och han var omättlig så han skulle äta i parti och minut. Dessutom var jag så trött att jag ville kräkas lite i munnen. Och regnet öste ner.

Vid lunch bäddade jag ner oss i sängen framför brasan. Sixten somnade och jag tittade på serier. Väldigt mysigt.


Jag orkade bara hålla ögonen öppna i ett avsnitt, sen somnade jag med.

När Sixten vaknade ville han ha mat och sen somnade han om och sov så pass att jag hann hänga min tvätt och själv äta mat.

Men sen ville han inte vara ensam något mer så eftermiddagen tillbringade vi i soffan. 

Jag har hunnit nöta många avsnitt av Hart of Dixie medan Six ömsom sovit ömsom ätit ömsom legat och flinat i min famn. Lill-sötröven min.


Jag har inte fått mycket gjort idag. Kanske är det därför min hals känns bättre nu ikväll. Man ska ju vila. Något jag aldrig annars gör när jag är sjuk. Så det kanske inte blir något med det halsonda.

Nu har Six ätit och somnat på mitt bröst. Det är vår kvällsrutin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar