tisdag 24 juni 2014

Kanal och svamp

Idag har jag och Sixten varit i Töreboda hos Camilla och Colin. Det är så bra att typ alla mina vänner är mammalediga. Men som vanligt när jag och Camilla har planer så händer det något. Skillnaden idag var att jag inte behövde ställa in vår träff. Bara skjuta fram den ett par timmar.

Sixten har sedan några dagar haft eksem i ansiktet. Jag tänker såklart att det går över av sig självt, men det har snarare blivit värre. Och igår sa Daniel att "Imorgon ringer du till BVC". Jag är ju inte den som ringer i första taget, men Daniel fick mig att lova. Sköterskan jag pratade med tyckte jag skulle komma in och visa upp Sixten för doktorn. Sagt och gjort. Det visade sig att min lilla bebbe har en svampinfektion. Tur att jag ringde! För sådant går tydligen inte över av sig självt, och kan bli "väldigt elakt". Doktorns ord.

Vi åkte direkt från BVC till Camilla. Där bjöd hon på kaffe, jordgubbar och glass. När vi matat våra barn stoppade vi ner dem i deras vagnar och gav oss ut på en promenad längs kanalen.


Vi åkte också den lilla färjan Lina. Det var första gången för både mig och Sixten! Jag tänkte att jag skulle förevigat detta ögonblick men det gick så fort så jag hann inte ens få fram mobilen. Ha!

Strax efter att vi kommit hem kom Danne. Vi tittade på ett avsnitt av Sons of Anarchy innan vi stoppade Six i badet. Sen blev det smörja med salvan vi fått på recept av doktorn. Det står att man inte skulle ta det i ögonen och eftersom Sixten även har svamp på händerna och håller på med händerna i ansiktet kom jag på den briljanta idén att sätta på strumpor på händerna. Men jag håller på att börja tjuta när jag ser honom. Jag tycker så synd om honom. Ligga där med svampinfektion och med strumpor på händerna. Mitt mammahjärta är lite för stort ibland. Han verkar absolut inte ha ont av något av det, så jag borde inte bli tjutig. Tur att Danne tar det hela med ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar