torsdag 12 juni 2014

Min gláskit

Jag borde anat oråd när Sixten gav mig ett leende när jag plockade upp honom för nattmatningen. Han brukar alltid skrika till dess han får mat, men inatt var han fasa pigg. Mätt blev han inte heller. Så han åt och åt och åt. Och när han sen skulle rapa kom maten upp. Han som typ aldrig kräks spydde ner hela mig. 

Och han var som sagt hur pigg som helst så när han inte somnat om kvart i fem gick jag in och la honom i vår säng, väckte Daniel (han skulle ju trots allt gå upp inom en kvart) och sen hoppade jag in i duschen för att tvätta bort allt kräk.

Sen bäddade jag ner mig bredvid Sixten och jag somnade före honom. Jag har ett vagt minne av att jag tjoffade in nappen en gång, men annars låg han där vaken och nöjd. 

Vi vaknade klockan åtta och när vi ätit somnade han och då passade jag på att gå ut i solen. När han ätit åkte vi till trädgårdsmästaren och köpte blommor till Majvi som fyller 60 år idag. Sen gick vi dit med dem och då fick vi träffa K-stin. Roligt!

Nu ikväll har vi grejat i trädgården och badat Sixten. Han är verkligen en glá skit (när han inte är hungrig). Min gláskit.




Nu har jag förberett inför morgondagen. Vi måste gå upp tidigt och det är inget vi är vana vid. Hua!

1 kommentar: