fredag 6 juni 2014

Nationaldagen

Imorse tog Daniel morgonmatningen så jag fick sova från 4 till 9. Det gjorde susen för mig. Jag har känt mig som en helt ny människa idag! Vad jag har haft nära till skrattet. Vi har haft jätteroligt idag, Daniel och jag. Det roligaste var när katten skulle till att spy på typ den enda mattan vi har i huset. Daniel fick högljudda order om att slita bort katten från mattan, medan jag själv satt med Sixten och inte kunde göra något. 

Dagen startade bra genom att vi åt frulle tillsammans. Jag kan inte minnas när vi gjorde det senast. Alltså åt frulle bara han och jag. Ja, Sixten var ju med förstås. Han satt i babysittern mitt på köksbordet.

När vi ätit åkte jag och handlade och uträttade lite ärenden. Jag var borta i typ två timmar och när jag kom hem och packat upp varorna slet jag Sixten från Daniel. Herregud, vad jag inte kan vara ifrån mitt barn! Hur ska det bli nästa helg när Daniel och jag ska på bröllop? Jag vill inte ens tänka på saken.

När vi ätit lunch gick vi ut och grejade lite i trädgården. Daniel fixade tvättstrecket medan jag rensade stuprännorna. Sen tog vi med gemensamma krafter tag i grusgången.

Ikväll har vi ätit tacos (och jag har druckit ett glas rödvin) och tittat på film. Nu har vi alla tre bäddat ner oss i sängen. Eller ja, Six ligger ju i sin säng.

Väldigt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar