måndag 16 juni 2014

Bortskämd

I förmiddags, efter att jag varit hos Martina och gjort naglarna, åkte Sixten och jag till Karin. Jag får ju lite brytet på att vara hemma dagarna i ända samtidigt som jag tycker att det är lite av ett projekt att åka bort. Men att åka till Karin kändes inte alls som ett projekt, utan som att åka bort-hem.

Jag vet att jag alltid blir bortskämd när jag är där. Så himla skönt att bli ompysslad. Vi satt i solen, jag fick en middagsdrink serverad innan jag blev bjuden på middag. 



Karin grillade hamburgare. Asgoda hamburgare ska tilläggas. Vi satt i solen och åt och det var alldeles alldeles underbart.

Lagom till vi ätit klart vaknade Sixten och medan han åt fixade Karin kaffe på maten. Medan Karin hade lite kvalitetstid med sitt syskonbarn drog jag mitt ytterst lilla strå till stacken genom att flytta tillbaka utemöblerna. Ha!

När jag kom hem, och då var klockan typ 17, bäddade jag rent i sängen. Sen har jag under kvällen tvättat två tvättar, lagat mat så Daniel får en matlåda imorgon, gjort hans smörgåsar, vattnat blommorna inne och ute, badat Sixten och nu har jag nyduschad slagit mig ner i soffan och sövt Sixten som nu sover gott i min famn.

Jag är kräkigt trött så nu ska jag gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar