tisdag 17 juni 2014

Nytt bord

Ända sedan vi ställde hit soffbordet för typ ett år sedan har jag hävdat att det är för stort. Men Daniel har haft en annan åsikt och ja.. det har ju fyllt sin funktion så jag har inte brytt mig mer om den saken.


Men nu när jag är hemma hela dagarna och matar Sixten i soffan har jag fått nog. Det är trångt att ta sig ut och in till soffan, det är svårt att ta sig ut på balkongen, jag slår mig gul och blå på hörnen, jag river upp strumpbyxorna och varit nära att stå på näsa med Six i famnen alldeles för många gånger. Jag tror det var det sistnämnda som fick Daniel att gå med på att införskaffa ett nytt.

Det var inte lätt att hitta ett som uppfyllde mina krav. Jag ville ha ett vitt, ett som var tillräckligt kort och ett som var tillräckligt högt. Jag vill inte ha något lågt eftersom det är så jobbigt att äta vid ett sådant. Men så surfade jag runt lite och hittade ett som dessutom var på rea. Så idag när Daniel åkte hem från jobbet stannade han till och haffa ett som jag nu monterat ihop. Perfekt!


Jag började dagen med att dammsuga hela huset innan truppen med barn kom hit på förmiddagsfika. När de åkt hem lagade jag middag och sen sov Sixten och jag middag. Det var välbehövligt för min del. Så trött som jag var igår kväll. My god. Inte en sådan kväll till kände jag.

I eftermiddags tog vi oss en promenad ner till mormor för att vattna blommorna. För första gången på 7½ vecka tog jag på mig träningskläder. Jag fnissade så när jag tog på mig linnet. Sist jag hade det på mig spände det över magen och det var ett glapp mellan linnet och träningsbyxorna så jag visade lite hud. Haha! Nu är linnet stort. Gudars, vad kroppen är cool.

När jag kom hem plockade jag ner och vek tvätten innan jag tog mig an montering av bordet. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ta kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar