söndag 1 december 2013

Första advent

Jag vaknade tjugo i sex imorse och var piggers tös. Jag gjorde ett tappert försök att somna om. Eller nej.. det var ett halvhjärtat försök. Jag gick ner och satte på kaffe, tände jag en brasa och kröp ner i sängen igen. Där låg jag och lyssnade på brasan och blåsten och drack mitt morgonkaffe. Så mysigt och en väldigt bra start på dagen.


Efter ett par timmar gick jag upp och åt frulle och sen började jag plocka i ordning lite i detta kaos till hus. Kvart i nio fick jag dock ta en paus för att titta på julkalendern. Jag har ju till och med köpt en kalender så jag får öppna luckor.

Efter det har det gått i ett. Jag har tvättat en tvätt, bäddat rent i sängen, städat både över- och undervåningen, bakat 76 stycken saffransbullar med mandelmassa, 


lagat mat, varit ute och plockat mossa och gjort två adventsljusstakar (en hit och en till mitt klassrum). 


Dessutom har Lena och hennes familj varit här en sväng.

Daniel har varit så himla duktig och målat och målat. Jag får dåligt samvete för att jag inte hjälpt till. Men å andra sidan har jag ju inte direkt latat mig.

Jag har gjort allt som jag planerat för den här helgen. Det är så adventsfint här hemma. Jag går runt och myser.

Nu har vi ätit tacos och jag ska packa jobbväskan och ta fram kläder för imorgon. Annars är jag redo för en ny arbetsvecka. Den här veckan är inte fullt så späckad som den gångna, men ändå full. Bland annat ska jag börja en ny kurs och hålla inte mindre än åtta utvecklingssamtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar