måndag 9 december 2013

Ilsken på min namnsdag

Att jag inte har nitat någon idag, stor som liten, övergår mitt förstånd. Jag vaknade på ett oerhört dåligt humör och jag varit ilsken hela dagen. Det har kokat i mig och smockan har hängt i luften så att säga. Men jag har ju såklart lagt band på mig själv och försökt att inte visa alltför mycket av mitt dåliga humör. Jag är liksom inte arg på någon eller något. Jag är bara ilsken i största allmänhet.

När mamma ringde förut för att gratulerade mig på namnsdagen berättade jag hur det varit idag och mamma undrade då genast hur det gick med Daniel. Men han fick jobba över idag igen, så han är på tryggt avstånd. Ha! Näe då, allt kändes bättre efter ett pass på gymmet.

Någon gång mellan det att jag tränat i fredags och innan jag åkte till gymmet igår (alltså mellan fredag eftermiddag och igår eftermiddag) har min mage växt explosionsartat. Det har bara sagt poff. Jag fick nästan inte igen min träningströja igår! My god. Vad hände? Hade Daniel varit hemma nu skulle jag bett honom ta ett kort.
Och idag kom rektorn och visade en stor mage med sin hand, gestikulerade i syfte att påvisa att min mage är stor. Jag ba: "Jag vet! Jag fattar inte vad som hänt under helgen!" Då sa han att det var något "magsikt". Jag blev full i skratt åt hans ordvits. Rolig han var.

Jag åkte som sagt och tränade efter jobbet idag. När jag kommit hem, duschat och ätit la jag in en tvätt, hämtade ägg, gjorde Dannes mackor och en matlåda, plockade ur diskmaskinen, vek en tvätt och hängde en, vattnade alla blommor och ringde till mormor för att påminna henne om vi kommer imorgon.

Chocken fick jag när min morbror ringde och gratulerade mig på namnsdagen. Jag trodde knappt mina öron! Jag frågade om han hade så tråkigt av att ligga hemma och vara sjukskriven att han till och med kom ihåg detta. Jo, han hade så tråkigt att han låg och läste almanackan. Jag skrattar ihjäl mig åt honom. Måtte han bli frisk snart. För hans egen skull alltså. Jag tycker om att han inte har mycket att göra och att han inte är stressad, utan har tid att prata i lugn och ro.

Nej, nu ska jag plocka fram kläder till imorgon och sen ska jag vika in klövarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar