lördag 7 december 2013

Solsken och tapetsering

Det är lördag idag och det innebär att jag började dagen med min helgfrulle. Ja, det är nästan så jag går och längtar efter den hela veckan. Mamma var redan uppe när jag kom upp, så vi åt frukost tillsammans. Men ganska snart anslöt även Danne. Trevlig start på dagen!

Efter frukosten hoppade Danne och jag i målarkläderna och satte igång att måla. Allt måleri hade varit klart idag om inte han hade fått jobba över igår (trots att han inte har jour) och var hemma 22.30 istället för 14.00. 

Framåt förmiddagen dök Dannes pappa upp och de började tapetsera på stört. Jag åkte in till stan och köpte en matta och lite lim. De är verkligen ett team, Daniel och hans pappa.


Det tog inte allt för lång tid innan de fått upp alla våder helt perfekt. Och jag blev helt imponerad och mer än nöjd. Det blev till och med bättre än vad jag kunnat föreställa mig.

Det har varit ett fantastiskt väder ute idag. Solen har skinit på snön och jag kände att jag längtade ut. Så medan det grejades för fullt inne gick jag ut för att fånga upp några solstrålar. Jag passade på att förena nytta med nöje genom att skotta undan lite snö och skotta en väg till grannen så jag kan gå och köpa ägg utan att få snö i stövlarna.


Under eftermiddagen och kvällen har jag också hunnit med att hänga två maskiner tvätt, bäddat rent i gästsängen, gjort en sats julgodis, assisterat hantverkarna, lagat och ätit tacos och nu sitter jag i soffan och lyssnar på när Daniel och hans pappa grejar nere i hallen. De verkar inte ha några planer på att gå och lägga sig än. Men det har jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar