fredag 29 november 2013

Nu är den här!

Den här helgen kan vara en av mina favorithelger på hela året. Ja, den ligger i alla fall på topp tre. Helt klart. 

Jag har sådana planer för den här helgen, första-advent-helgen. Jag har gått och längtat i veckor. Planerat och förberett. Och skulle det nu vara så att allt går i stöpet, så gör det inget – för jag har gått och varit pirrig och förväntansfull i veckors tid. 

Så mina stora fantastiska planer för de kommande två dagarna är att 
  • Julstäda, vilket kan kännas lite bortkastat med tanke på renoveringen 
  • Byta till julgardiner 
  • Ta fram adventsljusstakar och adventsstjärnor 
  • Göra adventsljusstaken (som man eldar alltså)
  • Ta fram mina juldukar 
  • Baka lussekatter, lussebullar och lussesemlor 
  • Gå på julskyltningen 
  • Dricka glögg 
  • Lyssna på julmusik 
  • Måla 
Den här veckan har varit fullspäckad. Det har varit något varje dag efter jobbet utom idag. Men jag har ändå hunnit träna varannan dag, vilket nästan förvånar mig. Sena kvällar har det blivit.

Jag har också varit i Örebro och avslutat min kurs i värdegrund och likabehandling. Nu är jag några högskolepoäng rikare. Tackar! När vi kom ut ur föreläsningssalen möttes vi av en fantastisk solnedgång. Bra avslut av Örebro, som bjudit på regn varenda gång vi varit där.


Trots allt har jag även hunnit julpyssla lite. I tisdags åkte jag och köpte granris och gjorde min första egengjorda dörrkrans. Det var inte så lätt som jag trott, och jag fick slita lite. När jag var klar sa Daniel att "det blev ju bra tillslut". Ja, tillslut.


Idag åkte jag till gymmet efter jobbet. Jag höll på att banga för jag var så sjukt trött. Mathilda sa till och med att jag såg trött ut. Men det var bara att bita ihop och gå dit ändå. Och tur var väl det, för jag fick en så himla bra tid! Hoppla! Dessutom var det näst intill folktomt, så det var väldigt harmoniskt.

När jag kom hem duschade jag, gjorde mig en omelett och letade fram mina flyttlådor med julsaker. Daniel har varit och jobbat nu ikväll men kom precis hem. Därav den uteblivna tacosen. Lundell ska hoppa i säng så hon är pigg imorgon. Julskyltning och lunch på lokal med Ananthi och Anders väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar