söndag 8 december 2013

Andra advent

Jag sa till Daniel precis att det känns som att det inte har varit helg. Det beror på att det varit allt annat än lugn och ro. Och då är ju inte jag ens den som har stått för stöket och böket. Tänk vad Daniel och hans pappa måste känna sig ohelgiga!

Idag har det lagts ett nytt golv i hallen. Det var tydligen inte det lättaste, utan tog hela dagen och hela kvällen. Jag har å min sida hjälpt mamma att rulla julköttbullarna, gjort en kaka, bäddat rent i sängen, vikt och hängt en tvätt, skjutsat mamma till tåget och passade då på att träna. Man kan säga att vi trotsade snökaoset. Det var inte plogat någonstans och jag höll på att köra på en stackars flicka när bilen körde dit den ville, utan att jag kunde göra något åt det. Men så bra det gick att träna! 44.28. Utan näsblod.

När jag kom hem lagade jag mat till arbetarna och sen gick jag ut och skottade snö. Sen hjälpte jag Danne och hans pappa att städa upp i hallen.


Nu är det "bara" lister, räcken, möbler och halvmånar på trappstegen kvar. Det är så annorlunda så jag känner inte igen mig. 

Veckan som kommer bjuder, om allt går som det ska, på pepparkaksbak, julbord och en helg i Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar