söndag 15 december 2013

Liseberg

Den här helgen var det dags för den årliga resan till Göteborg och Jul på Liseberg tillsammans med Lena, Micke och Alicia. Vi åkte tåg ner, checkade in, gick i affärer och shoppade lite och sen drog vi till Liseberg.

Vi hade verkligen inte tur med vädret. Det regnade så det stod härliga till. Det var lite synd, men ljusen lös ju ändå och vi spelade på chokladhjul, köpte brända mandlar, fudge och julgranspynt. Så jag gjorde allt jag ville och vart nöjd ändå.



Sen åkte vi tillbaka till hotellet och duschade oss varma efter att ha blivit smått genomvåta och sen gick vi ner och åt buffé. 

Vi avslutade gårdagskvällen med buffé och började den här dagen med frukostbuffé. Jag älskar hotellfrukost! När vi ätit länge och väl gick vi upp på rummet och vilade lite. Det var skönt fastän jag sov nio timmar inatt.

Efter några timmars shopping hoppade vi på tåget och åkte hem igen. Borta bra men hemma bäst.

Nu har jag gjort mackor och matlåda till Danne, packat upp, lagt in en tvätt med helgens sunkiga kläder och vikt tvätten som hängde uppe.

Den här veckan bjuder på besök hos jurist, nagelvård, julbord (eftersom det inte blev något förra veckan), julavslutning och julgodistillverkning med Andréa. Rolig vecka framför!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar