tisdag 10 december 2013

Pepparkaksbak

Idag smet jag lite tidigare från jobbet för att åka till mormor och baka pepparkakor tillsammans med mina kära syskon. Precis som traditionen säger. Det är en väldigt mysig och smått kaosartad stund när vi står där och bakar. Det är pepparkaksdeg och pepparkakor både högt och lågt.


Som alla år åt jag så mycket deg att jag mådde illa och ville kräkas. Karin fick säga till mig på skarpen, för det blev dåligt med deg att baka pepparkakor på mot slutet.

När jag kom hem fortsatte jag i julens anda och skrev mina julkort. Och när Daniel kom hem slog han sig ner mittemot och skrev sina.

Sen har vi haft en tv-kväll. Vi ligger så sjukt efter i våra program. Så vi drog av ett avsnitt av Äkta människor och två avsnitt av julkalendern. Nu har vi därmed sett avsnitt 1-3 och jag har fått öppna tre luckor. Ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar