torsdag 1 mars 2012

Vårmånad

Hej hopp, vad tiden går. Redan mars månad. Jag har hört på jobbet hela dagen att idag börjar våren - för mars är en vårmånad. Och tittar man ut och på termometern kan man sannerligen tro att det är sant.

Tack vare att min föreläsning blev inställd igår fick jag tid över till att vara ute i det fina vädret. Jag och Lena och bebben var ute och gick en lång promenad. Det var skönt på flera sätt. Det känns som det var evigheter sedan jag och Lena hade kvalitetstid. Det var evigheter sedan vi umgicks och bara pratade. Det var härligt för min själ.

Idag har jag haft utvecklingssamtal och på vägen hem tvättade jag bilen. Sen har jag suttit och jobbat hela hela kvällen. Eller.. i alla fall så länge mina hjärnceller behagade hålla sig alerta.
Det känns lite som att trampa vatten. Jag har typ alltid massa att rätta, bedöma eller planera. Jag var helt i fas i söndags. Nu är jag åter i ofas. Tur att det snart är helg igen så jag kan jobba ikapp.

Men jag ska även ta mig tid att bli firad av mina tjejor. Det ser jag verkligen fram emot. Helgens höjdpunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar