söndag 25 mars 2012

Söndag

Daniel är ju som sagt sjuk. Jag är livrädd för att bli smittad. Särskilt som han låg och mådde illa hela gårdagen. Men jag bäddade ändå i soffan. Jag får för mig att dessa baciller invaderar allt. Precis allt. Min bacillskräck blir ju bara värre och värre. Jag får panik. Verkligen jättepanik. Den värsta paniken fick jag dock när jag vaknade av att Daniel gick på toa och började tokspy. Jag fick sådan panik att jag började svettas där jag låg ute i soffan. Jag gjorde upp vikarieinstruktioner i huvudet, för jag tänkte att det här kommer jag inte klara mig undan. Jag som får maginfluensa bara jag ser det på tv.

Men när jag vaknade imorse kände jag inget av någon sjuka. Dock kände jag fortfarande mig instängd med alla bacillusker. Jag drog på mig träningskläder och begav mig ut på en lång och skön morgonpromenad. Efter dusch och frulle tänkte jag styra kosan mot Jula för att tillbringa dagen ute i solen hos och med mamma. Men efter att ha rådgjort med henne kom vi fram till att det kanske var bäst att hålla sig hemma.

Det fina vädret ropade dock mitt namn, så jag gick ut igen. Jag gick till Lundstedts och köpte mig en kopp kaffe och satte mig ute i solen och solade mig. Som en mobbad och utstött satt jag där ensam.

När jag kände mig klar gick jag och handlade blåbärssoppa, coca cola och vitt bröd till sjuklingen. Nu har jag lagat och ätit middag. Köttfärssås, mos och lingonsylt. Så himla gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar