söndag 18 mars 2012

Söndagsåkt

Efter en skaplig sovmorgon, dusch och frulle kom jag i fixidonartagen och började pynta för påsken här i vårt hem. Daniel tyckte att det var för tidigt, men så påsken kommer så snabbt och lika snabbt är den sedan över.

Sedan bestämde vi oss för att ta oss an det fina vädret. Vi åkte ut och söndagsåkte kan man säga. Vi åkte och tittade till båtplatsen och jag insåg att det trots allt är ett tag kvar till sommaren. Men solen värmde gott och det var skönt att vara ute lite i det friska.



Vi åkte till Mio och kikade lite innan vi styrde kosan mot Jula. Där grejade vi lite granna och jag fixade ett påskris. Mitt första påskris ska göras detta år, har jag tänkt mig. Men inget med fjädrar i. Nej, det gillar jag inte. Det får bli med ägg i. Kanske någon fjäder. En lila kanske. Eller.. jag vet inte. Jag får prova mig fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar