fredag 30 mars 2012

Påsklov

Jag var på jobbet redan klockan 7.10 imorse. Jag vaknade halv 5 av att någon sköt påsksmällare, och sedan var det lögn att somna om. Eftersom jag hade mycket att göra, saker som bara kunde göras på jobbet, tyckte jag att jag lika gärna åka dit i tid så jag kunde åka hem desto tidigare. Sagt och gjort.

När jag kom hem gick jag till gymmet, duschade, städade, tvättade och satte mig sedan för att jobba lite. Och här sitter jag visst ännu. Jag vill jobba undan i alla fall det tråkiga och det som tynger mig, så jag kan få vara lite ledig i veckan. För det är påsklov!

Jag väntar på att herr P ska komma hem så vi kan fredagsmysa lite nu när man vågar komma i närheten av honom utan att det finns en risk för smitta. Men han lyser med sin frånvaro, så jag fortsätter väl jobba lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar