torsdag 22 mars 2012

Påskpyssel

Det har varit en turbulent dag idag. Jag skulle till och med kunna sträcka mig till att påstå att den varit något nedslående. När jag åkte hem från jobbet tänkte jag att jag skulle skita i att träna och skita i att jobba lite och bara lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet. Jag satte mig i soffan och surfade runt, kollade på OC och tyckte livet var lite pest.

Men sen kom jag på att ingenting blir bättre av att sitta där och hänga läpp, så jag drog på mig träningskläderna och gick till gymmet. Allt känns ju bättre efter att ha få svettats ut alla dumheter. Jag kände mig dock inte så mycket gladare, så jag tänkte att lite påskpyssel kunde liva upp humöret något.

Kvällen har tillbringats med att måla pappägg. Det är ju bara inse att jag inte är lagt åt det estetiska hållet. Men roligt och mysigt var det. Det flög ägg åt både höger och vänster och upp och ner. Det vart färg på mattan, i soffan och på mina kläder. Tur som tusan att färgen var vattenlöslig. Ha!

Jag älskar de facto att mitt påskris processas fram lite i taget, steg för steg. Jag skapar! Mitt livs första påskris. En bild kommer när jag känner mig klar med det.

Nu ligger jag i sängen med datorn på magen och har ena ögat här och andra på tv:n. Imorgon är det fredag. Det ska bli gott med helg. Hoppas att vädret håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar