torsdag 30 juli 2015

Det finns inget dåligt väder...

Det här inlägget började jag skriva igår kväll, men hann inte klart eftersom Sixten vägrade sova och höll låda till dess att vi gick och la oss. Men bättre sent än aldrig. Så läs i då-tid.


Det finns, som bekant, inget dåligt väder. Bara dåliga kläder. Så när jag drog upp rullgardinen imorse och såg hur regnet fullkomligt öste ner lät jag det inte hindra mig från att gå ut och gå min morgonpromenad. 

Six tyckte väl inte att det var hysteriskt roligt att sitta instängd under regnskyddet i barnvagnen, men han höll sig relativt lugn ändå.

När jag duschat och vi ätit frulle tillsammans hela lilla familjen sov Sixten sin förmiddagslur. Daniel åkte till tippen och jag tvättade och vek tvätt.

Vi har inte satt upp vår nya brevlåda som vi köpte för ett tag sedan. Anledningen till det är inte lathet. Nej, vi ville inte sätta på sådana där vita lappar med namn och adress. Så vi har lite halvhjärtat letat alternativ. Men så fick jag nog och satte på genomskinlig tejp och skrev förhand. I väntan på något bättre. Så idag satte Daniel upp den. Min fina. Brevlåda alltså. Ja, Daniel är ju fin han också såklart. Men han sattes inte upp.


Efter lunch åkte ovan nämnda (Daniel alltså - inte brevlådan) till Husbilslandet och fick vår husbil lagad. Sixten och jag stannade kvar hemma och städade huset.

När Daniel kommit hem igen åkte vi alla till stan och handlade mat. Och eftersom det var Daniels sista semesterdag passades vi på att fira ut den med en skagenröra-baugette.


Sixten var inte alls intresserad av att sova, så efter att både Daniel och jag försökt gav vi upp. Sixten var på ett strålande humör och jag och Daniel satt i soffan och blev bjudna på en show som hette duga. Vad vi skrattade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar