tisdag 28 juli 2015

Vädret driver mig till vansinne

Jag vet att jag, som varit i Spanien i en vecka och fått sola och bada, inte borde klaga över vädret. Men jag kan inte låta bli. För fy satan, vad tråkigt det. Jag blir på dåligt humör och vill inte gå ur sängen. Idag masade vi oss upp strax innan 11. Ja, Daniel gick upp och gav Sixten frulle vid halv 8 men de kröp ner hos mig igen vid 9. Slöfockarna Lundell-Persson.

Vi åt frukost halv 12 och med tanke på det har vi hunnit med en hel del idag. Jag har tvättat och vikt tvätt, strukit, plockat i ordning här hemma. Jag har också plockat ur husbilen på så när som alla prylar, eftersom den ska in på lagning imorgon. Daniel har klippt gräset och börjat tvätta huset.

Sixten och jag tycker nog att det är lika tråkigt med det här vädret. Han vill inte vara inne utan kommer bärandes på sina skor och ger dem till mig. Det stackars barnet måste få ett par stövlar så han kan vara ute oavsett väder. Men vi har skyndat oss ut mellan skurarna.


Tänk att jag kände att jag var tvungen att ta på Sixten en mössa idag. 28 juli. Han borde ju gå i shorts och t-shirt.

Jag tittade på vädret förut och såg att det fotfarande var lika varmt i Spanien och att det bara ska regna här. Jag ringde direkt till Karin och frågade om vi inte ska dra nästa vecka. Men biljetterna var väldigt dyra och så jobbar hon. Den lilla detaljen. Så jag och Sixten hängde lite läpp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar