torsdag 2 juli 2015

Bytte taktik

Jag vaknade med 38,5 graders feber idag igen. Jag ba "neeej!". Orka. Alvedon är min bästa vän för tillfället. Sorry Lena och K-stin. Men så är det.

Eftersom min taktik, som jag körde igår, för att bli frisk verkade ju inte fungera. Så idag bytte jag. Medan Six sov sin förmiddagslur la jag mig i solen. Tänkte att jag skulle svettas ut skiten. Får se imorgon om det hjälpte.

Vi har ändå tagit vara på denna fantastiska sommardag. Vi har badat och badat. 


Det är verkligen härligt att sitta och plaska och busa med Sixten. Och trots att vattnet är varmt så svalkar det.

När det var lunchdags lyxade vi till det och åt ute på altanen. Eftersom vi då har utsikt över vägen fanns det mycket, nej mer, att titta på. Sixten hade svårt att koncentrera sig på att äta och när postbilen kom fick han en lång hals.



Jag var redan igår galet sugen på jordgubbar, så jag la en beställning av Persson. Så när han kom hem hade han två liter med sig. Jag har nu ätit nästan en hel liter och tittat på Ernst.

Mina tjejer är på Törebodafestivalen och roar sig. Jag hade såklart hemskt gärna varit med dem. Men dels så jobbar Daniel på ovan nämnda så jag har barnet att ta hand om. Och dels så är jag ju faktiskt sjuk. Om jag inte mår bättre imorgon är mitt besök där på lördag i farozonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar