onsdag 18 juli 2012

Glass i hamnen och en kväll på sjön

Efter regn kommer som bekant solsken. Ja, i alla fall förr eller senare. Idag var det så fantastiskt att det hände runt lunchtid. Så när jag och Danne ätit middag gick vi till hamnen för att äta glass. 


Det har verkligen inte hänt för många gånger den här sommaren - att jag suttit i hamnen och ätit glass. Det låg många båtar i gätisten. Jag tycker att det är så roligt att titta på båtar. Särskilt stora fina motorbåtar.

Jag blev lite båtåkarsugen och tur som en filur hade vi redan innan bestämt att vi skulle ge oss ut framåt förkvällen. And so we did.




Vi kastade ankar och fikade i solen. Jag kände såklart att jag var tvungen att känna om vattnet var varmt och slängde ena benet över relingen och stoppade foten i plurret. Jag hade säkerligen kunnat bada om jag haft badkläder med mig. Men med tanke på att vinden var lite kylig tror jag det var bra att jag inte hade bikinin med i bagaget.



Vi hade en jätteskön, jättefin och jättemysig kväll på sjön. Nästan som en sommarkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar