måndag 16 juli 2012

Flytoverallen

Idag när jag tränat, duschat och ätit frulle hoppade jag i automobilen och åkte hem till mamma. Det var längesen vi sågs och jag kände att det var dags. 

När jag kom hem hängde det en flytoverall i hallen. Och den bara ropade "prova mig!", och inte är väl jag den som är den. Jag skuttade i den illa kvickt.


Och med tanke på gårdagens båttur hade jag behövt den igår.

Mellan alla moln satt jag i lä och solen och underhöll brännan. Sen bjöd mamma på middag. Jag önskade sill och potatis, och det fick jag. Hemmagjord hallonglass till efterrätt. Gott! Det var en bra julklapp jag köpte till mamma - den där glassmaskinen.

På vägen hem till stan stannade jag till och handlade lite, och sen skulle jag vattna Lenas blommor. Men de hade precis kommit hem, så jag stannade och pratade lite istället.

Nu har Daniel kommit hem och vi har ätit jordgubbar framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar